جوی استیک چهارطرفه ثابت

 

لازم به ذکر است که قیمت جوی استیک یک سری کلید می باشند که در برق صنعتی از آن ها استفاده های بسیاری می شود، می توان اذعان داشت که این نوع از انواع کلید برق سوئیچ‌ های کنترل دستی می باشند که عمدتاً در تجهیزات کنترل قابل حمل مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع کلید ها شامل اهرمی هستند که در بیش از یک محور آزادانه حرکت می‌ نماید. بسته به حرکت اهرم، یک یا چند کنتاکت سوئیچ فعال می ‌شوند. از این نوع سوئیچ ‌ها یا همان جوی استیک ها برای ساخت ماشین ‌آلات، کنترل کابل و جرثقیل استفاده می گردد.

 

جوی استیک ها انواع و اقسام مختلفی دارد که هر کدام از آن ها کاربرد به خصوص خود را خواهند داشت. در این مقاله از وب سایت آژند برق به بررسی جوی استیک چهار طرفه ثابت یا ماندگار اشاره می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید تا انتهای این مقاله ما را یاری کنید.

 

کنترل سوئیچ چیست؟

 

کنترل سوئیچ ها شامل موارد زیر می باشد :

 

 

لازم به ذکر می باشد که این دسته از قطعات جزء قطعات تابلویی بوده که اکثر آن ها روی پانل نصب می گردند.

 

شاسی ها و پوش باتن ها:

 

می توان عنوان کرد که شاسی ها و پوش باتن های استارت (start) و استاپ (stop) که به رنگ های سبز و قرمز و در شکل چراغ دار و بدون چراغ تولید شده و در بازار ارائه می شوند. بطور کلی در زیر کدام از شاسی ها یک پل کمکی نصب شده که با فشردن شاسی کنتاکت پل کمکی بسته و یا باز می گردد. در شاسی های استارت نوع کنتاکت پل کمکی نرمال باز ( NO ) و در شاسی های استاپ نرمال بسته (  NC) می باشد.

 

لازم به ذکر است که این شاسی ها در قطر های ۱۶ و ۲۲ میلی متر تولید می گردند که سایز ۲۲ میلی متر در بازار ایران بیشتر رایج است. شاسی های چراغدار نیز در ولتاژ های ۲۲۰ ولت ، ۱۱۰ ولت و ۲۴ ولت تولید می گردند. از شاسی های استارت همانطور که از نام آن ها پیداست جهت روشن کردن و از شاسی های استاپ جهت خاموش کردن در مدارات فرمان استفاده می گردد.

 

شاسی های کله قارچی:

 

می توان اشاره داشت که شاسی های قطع اضطراری ( emergency ) که در بازار به آن ها کله قارچی گفته می شود، این نوع شاسی ها کلید هایی هستند که پل کمکی نصب شده در زیر آن ها به صورت نرمال بسته بوده و بخش تحریک کننده کنتاکت به صورتی طراحی و ساخته شده است که به راحتی و به سرعت می توان آن را فشار داد. کاربرد شستی قطع اضطراری در مواقعی است که اتفاق و حادثه ای ناگهانی در یک ماشین رخ می دهد که بلافاصله باید دستگاه را قطع نماییم. این کلیدها در دو زیر ساخته و تولید می شوند و در بازار ارائه می گردند:

 

 

می توان اذعان داشت که در نوع قفل شونده با فشردن کلید، قفل شده و به حالت اول خود باز نمی گردد. اما در نوع شستی امرجنسی بدون قفل با رها کردن کلید به حالت اول بر خواهد گشت. چراغ های سیگنال نیز در رنگ های آبی ، سبز ، قرمز و زرد در دسترس می باشند و از آن ها جهت نمایش وضعیت کاری و یا نمایش وجود ولتاژ استفاده می شود. لامپ های سیگنال در ولتاژ های ۲۲۰ ولت ، ۱۱۰ ولت و ۲۴ ولت و با اندازه قطر ۲۲ و ۱۶ میلی متر تولید می شوند.

https://ajandbargh.com/fa/%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%B7%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AB%D8%A7%D8%A8%D8%AA